Avoinna

ma-pe klo 9-17, la 9-13

  Valokuituliittymä 
     on yhteyksien kuningas 

Hyödynnä uuden
tilaajan etu

Täältä löydät kysymyksiä ja vastauksia liittyen uusikaupunki.fi -palvelujen päättymiseen.  
Mikäli et löydä hakemaasi vastausta, lähetä viestiä: asiakastuki(at)vsp.fi

Verkkotunnus palautuu kaupungin omaan käyttöön

Uusikaupunki.fi -verkkotunnuksella toimivat sähköposti- ja kotisivupalvelut päättyivät 1.7.2017 alkaen

 

Miksi sähköpostitilit on suljettu ja kotisivut hävinneet verkosta?

Uusikaupunki.fi -verkkotunnuksen omistaa Uudenkaupungin kaupunki, joka irtisanoi verkkotunnuksen käyttöoikeuden päättymään 30.6.2017. Tästä syystä Vakka-Suomen Puhelin Oy:llä ei enää ole mahdollisuutta tarjota asiakkailleen uusikaupunki.fi -päätteistä sähköpostipalvelua tai tunnuksen alla toimivia kotisivupalveluja.

Uudenkaupungin kaupunki on laajentamassa ja tehostamassa omia verkkoviestintä- ja verkkopalvelujaan, parantamassa niiden nykyistä tietoturvaa ja -suojaa sekä luotettavuutta, mikä edellytti kaupungin hallinnassa olevan uusikaupunki.fi- verkkotunnuksen palauttamista yksinomaan sen omaan käyttöön.

Miten olette asiasta tiedottaneet asiakkaille?

Olemme tiedottaneet palvelujen päättymisestä asiakkaillemme aktiivisesti maaliskuusta 2017 alkaen. Asiasta on kerrottu mm.

  • kerran kuukaudessa (maaliskuusta kesäkuuhun) lähetetyllä sähköpostiviestillä suoraan käyttäjien sähköpostiosoitteisiin
  • sosiaalisessa mediassa (mm. Uudessakaupungissa tapahtuu -Facebook-ryhmässä)
  • alueen paikallissanomalehdissä (artikkelit Uudenkaupungin Sanomissa ja Vakka-Suomen Sanomissa on julkaistu maaliskuussa ja kesäkuussa)
  • yhtiön laskujen mukana toimitetulla tiedotteella (toukokuussa)
  • yhtiön omilla nettisivuilla (maaliskuusta alkaen)
  • alueen yrittäjille on tiedotettu asiasta erikseen myös Uudenkaupungin Yrittäjät ry:n toimesta sekä erillisessä asiakastilaisuudessa maaliskuussa

Olemme tarjonneet asiakkaillemme myös puhelintukea ohjeistaen ja auttaen korvaavien palvelujen käyttöönottamisessa.

Miksi ette ole lähettänyt kirjettä kotiin jokaiselle palvelun käyttäjälle?

Tämä ei valitettavasti ole ollut mahdollista, sillä meillä ei ole kaikkien sähköpostitilin haltioiden tai kotisivujen ylläpitäjien osoite- tai muitakaan yhteystietoja tiedossa. Tästä syystä olemme hyödyntäneet mm. sosiaalista mediaa, alueen paikallislehtiä ja omia nettisivujamme.

Voidaanko suljettu sähköpostitilini avata vielä hetkeksi, että ehdin ottamaan talteen tärkeät viestit ja yhteystiedot?

Valitettavasti ei, koska verkkotunnuksen käyttöoikeus on päättynyt. Olemme tiedottaneet asiakkaita asiasta jo maaliskuun alusta lähtien.

Voinko saada kotisivujeni sisällön vielä jostain talteen?

Valitettavasti et, koska verkkotunnuksen käyttöoikeus on päättynyt. Olemme tiedottaneet asiakkaita asiasta jo maaliskuun alusta lähtien.

En ole saanut mitään kautta viestiä asiasta ja tästä syntyy minulle suurta vahinkoa, kuka on korvausvastuussa asiasta?

Olemme tiedottaneet asiasta useita eri kanavia käyttäen neljän kuukauden ajan, olemme lähettäneet mm. kerran kuukaudessa jokaiseen sähköpostiosoitteeseen asiaa koskevan viestin. Sopimusehtojemme mukaan meillä on oikeus lopettaa palvelu ylivoimaisesta syystä, joka tässä tapauksessa on verkkotunnuksen käyttöoikeuden päättyminen. Koska kyse on palvelujen lopettamisesta verkkotunnuksen käyttöoikeuden päättymisestä johtuen ja olemme toimineet sopimusehtojemme mukaisesti sekä huolehtineet laajasta ja näkyvästä tiedottamisesta hyvissä ajoin ennen palvelujen päättymistä, ei meillä ole velvoitteita korvata palvelujen päättymisestä mahdollisesti aiheutuneita seurauksia.

Onko teillä tarjota tilalle jokin toinen maksuton sähköposti- ja/tai kotisivupalvelu?

Meillä ei valitettavasti ole tarjota maksuttomia palveluja, mutta internetistä hakemalla maksuttomia sähköposti- ja kotisivuratkaisuja löytyy runsaasti.

Olen yritysasiakas ja tarvitsen mahdollisimman pian uuden sähköpostipalvelun – mitä voin tehdä?

Tarjoamme yrityksille korvaavaksi ratkaisuksi laadukkaita Microsoft O365 -viestintäpalveluja edullisin käyttöönottokuluin.

Tutustu tarjoukseemme

Mitä palveluita irtisanottu käyttöoikeus koski?

Muille kuin kaupungin omalle organisaatiolle tarjottuja uusikaupunki.fi -päätteisiä sähköpostitilejä sekä kyseisen tunnuksen alla toimivia kotisivuja.

Mitä palvelujen päättyminen käytännössä tarkoittaa?

Uusikaupunki.fi -päätteiset sähköpostitilit sulkeutuivat ja tunnuksen alla toimivat kotisivut poistuivat verkosta. Tämä koskee myös mahdollista sähköpostin uudelleenohjausta eli tilin sulkeutumisen jälkeen sähköpostit eivät ohjaudu uuteen osoitteeseen.

Voinko saada jostain teknistä apua, kun siirryn uuteen palveluun?

VSP:n maksullinen HelpDesk-tukipalvelu (ma-pe klo 8-16) auttaa kaikkia asiakkaita
mahdollisissa internet- ja sähköpostiongelmissa.

Puh. 0600 302 580 (puhelun hinta 1,99 €/min + pvm/mpm, jonotus on maksuton)

Mikäli et löytänyt hakemaasi vastausta, voit

  • soittaa VSP Asiakastukeen, puh. (02) 844 8444 (ma-pe klo 8-16)
  • tai lähettää viestiä osoitteeseen: asiakastuki(at)vsp.fi